en ENGLISH
es ESPAñOL
sv SVENSKA
Jaa

QUADRUMINA-25b

Ensimmäiset koeajot tehty ja ne osoittivat että tarvitaan kunnon nestekaasupoltin.
Sellaista hankitaan parhaillaan jotta saadaan aloittaa kunnolliset testiajot. 

Huom: Prototyyppi/koeversio. Ei myynnissä.

QUADRUM compound & QUADRUMINA-25b

Testilaitoksemme pääkomponentit.

Nestekaasupolttimen vaatima laipallinen reikä näkyy kuvan oikeassa laidassa. 


Huom: Prototyyppi/koeversio. Ei myynnissä.

QUADRUM

odottamassa testiajoja.
Se oli sitä aikaa jolloin matkusteltiin ympäri Suomea ostamassa huonoa höyryä! 


Huom: Prototyyppi/koeversio. Ei myynnissä.

Kiertomäntämoottorin tekniset ominaisuudet: Yhden moottorilohkon kierrostilavuus on 1,5 x männän tilavuus. Kierrostilavuutta voidaan varioida skaalaamalla mitoitusta. Korkeapainelohko ja matalapainelohko voidaan kytkeä yhteen ilman erillistä venttiilikoneistoa. Kiertomäntää liikutettaessa tuotetaan aina mekaanista energiaa tai painetta, käyttöenergiaa kuluu pelkkään männän asennon siirtämiseen eikä luistin tms. venttiiliapulaitteiden toimintaan. Liikkuvana osana voi olla vain mäntä tiivisteineen. Mäntä liikuttaa kiinteän voimansiirtokehän välityksellä akselia. Käytettävissä on neljä erilaista voimansiirtokonstruktiota, joista kolme on patentoitu. Kiertomäntämoottorissa voidaan käyttää tuore- tai vegetabiiliöljyvoitelua. Männän kiertotukipisteet ovat keskustan sivuilla siten, että männän vääntävän rakenteen vipuvarsipituus on suuri, eikä männänkulmiin kohdistu raskasta pintapainetta. Kiertomäntämoottori jolla on höyry sarjaan kytkettynä sekä korkea- että matalapainetoimiset lohkot lasketaan saavuttamaan hyötysuhdearvoksi n. 50 %.

Kiertomäntämoottorilla on voimassa oleva patentti FI 115068 + hakemus PCT FI 2005/000003, WO 2005/066460 A1, 05701719.6 EPO

Tässä näkee hieman enemmän aksiaalivuogeneraattorista jonka täystehokierrosluku on 300 / minuutti.
Höyrymoottorin keksijä Risto Auvinen on nostanut pienpainekattilan paine jotta voitiin näyttää toimivaa höyrymoottoria Villa HöyryLinnan luennon yhteydessä Kuopion Yliopistolla syksyllä 2006.
Tässä näet koko voimansiirto. Mäntä oikealla ja joustava kytkin vasemmalla sekä laakeri.
Mäntä on tehty erikoisalumiinista ja kulmien tiivistepalat ovat valmistettu teräksestä joka on metalliruiskutettuja.

Mäntä sylinterissään. Tulitikut kuvaavat 3 kW:n höyrymoottorin pientä kokoa.

WebGnome XHTML CSS